Ambil pekerja OKU & warga emas, restoran makanan segera di PJ dapat pujian

Lambakan restoran makanan segera membantu rakyat Malaysia yang rata-ratanya sibuk sepanjang hari. Bukan setakat mampu mengisi perut kosong, malah pada masa yang sama boleh membuka peluang pekerjaan.

Satu perkongsian menarik di laman Twitter oleh Cikgu Brian dimana sebuah cawangan restoran makanan segera telah mengambil pekerja daripada golongan istimewa!

Ni baru hak sama rata…

Menerusi posting tersebut, restoran popular berkenaan telah melatih pekerja daripada kalangan orang yang mempunyai masalah pendengaran dan warga emas.

A&W Petaling Jaya has gained my respect for hiring hearing impaired and senior citizens. It not only makes this a family-oriented environment but it also gives these staff a chance to feel wanted and respected. It was nice seeing them communicate thru sign language! Salute! pic.twitter.com/FyrsxiWOKW

— -x- (@OhhB_) July 20, 2019

“It not only makes this a family-oriented environment but it also gives these staff a chance to feel wanted and respected.” tulisnya.

Buatkan mereka rasa tak tersisih dan diperlukan..

Jelasnya lagi, perkara ini wajar dilakukan kerana boleh menghapuskan perasaan diskriminasi terhadap golongan tersebut sekaligus dapat meningkatkan taraf hidup mereka.

Kat negara luar buat jugak!

Jom ramai2 sokong!
Cawangan lain pun buat jugak rupanya

Memang terbaik! Korang kalau berhadapan dengan pekerja istimewa ini, rajin-rajinlah kemas makanan yang dah dimakan tu. Kurang sikit bebanan mereka.

Sumber : Cikgu Brian.

Komen

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here